Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lobbing a jeho uplatnění v rámci komerčních komunikací
Hachlinec, Miroslav ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práca Lobing a jeho uplatnenie v rámci komerčných komunikácií si kladie za cieľ analyzovať postavenie a vnímanie lobingu vo svete širokou aj odbornou verejnosťou. Práca je rozdelená na osem častí. Skladá sa z teoretickej časti doplnenej o analytické prvky a praktickej časti nasledovanej prípadovými štúdiami k danej problematike. Prvé kapitoly upresňujú odborové začlenenie lobingu do marketingových komunikácií a public relations. Ďalšia časť práce je venovaná špecifikám lobingu v Spojených štátoch a v Európskej únii. Nasledujú state venované pripravovanému zákonu o lobingu na Slovensku a prieskumu verejnej mienky v Českej republike. Posledné časti popisujú, ako sa lobing využíva v praxi. Praktickú časť dopĺňajú prípadové štúdie.
Lobbování v EU se zaměřením na oblast 1.pilíře
Setničková, Tereza ; Jakš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pešková, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce popisuje současný stav lobbování v Evropské unii. Cílem práce je nalézt a popsat cesty, které zájmové skupiny mohou využít na podporu jejich postoje k problému. První část práce je teoretická a je zaměřena na definici lobbování, jeho legitimitu a úlohu, kterou hraje v rozhodovacím procesu EU. Stručně zmíněna je historie lobbování a zájmových skupin na evropské úrovni, s důrazem na reprezentaci obchodních zájmů. Dále jsou představeny hlavní instituce Evropské unie, protože porozumění jejich rozdílům je klíčové pro posouzení jejich významu pro lobbování. Následně jsou popsány rozdíly v lobbování dle institucí, se souhrnným srovnáním institucí podle teorie přístupu. Druhá část práce ukazuje, jak lobbování může ovlivnit politiku na případové studii týkající se trhu s banány v Evropě. Nejprve je popsána situace na trhu s banány, s důrazem na producenty a dovozce. Poté je uveden vývoj legislativy pro jednotný evropský trh s banány spolu se změnami, které byly učiněny v souladu s rozhodnutími WTO. Následně jsou analyzovány zájmy a lobbistické aktivity subjektů, kterých se spor týkal. Zhodnocení výsledků strategií, které je možno učinit s ohledem na to, že spor není ještě uzavřený, tvoří závěrečnou část práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.